gymnasticsforever

Alla inlägg under februari 2013

Av Felicia Walter - 13 februari 2013 19:30

Hej! 

Jag vet, jag är väldigt ledsen för att jag har inte bloggat på minst en vecka nu, tror jag? Men iallafall, orsaken till detta är att jag har tränat mycket mycket hårt, varje dag och liksom inte hunnit med något annat än att träna och gå i skolan.

Jag har tränat mycket på mina flickisar (bakåthandvolter) Just nu går det ganska bra och jag tränar också på piroetter, även kallas floats på engelska.

Jo det går till såhär, att först gör du 3 vanliga piroetter med ett uppsträckt ben, efter det gör du 'floaten' då du snurrar 2 gånger med benet nere vid den andra utan att sätta i foten någon gång, alltså snurra på tårna 2 hela varv utan att sätta i resten av foten. Sedan går du upp med benet, fast ännu längre upp och snurrar 2 varv, slutar med att ställa ner foten snyggt bakom den andra foten. Det är bara till att öva, och bli inte besviken om du inte klarar det direkt för det är ganska svårt ;) 

LYCKA TILL! Jag ska skriva imon, jag lovar! Ni får faktiskt lita på mig denna gången! Ha det bäst. :*

Av Felicia Walter - 2 februari 2013 17:54

Tjo!

Idag har jag varit med min kompis Elin, vi ska sova över idag så tänkte att vi skulle ha det lite mysigt med godis och en film. Jag hinner ju liksom aldrig knappt sova över med någon eftersom jag alltid har träningar och tävlingar, men ikväll går det iallafall.

Just nu är det ingen tävling men i Maj kommer det två tävlingar, RM som är vår största tävling hitills som är i Göteborg så vi ska sova över där i 4 dagar, sen har vi en i Karlskrona som är en trampett-tävling. Denna veckan har jag varit så rastlös eftersom att mina träningar har varit inställda i både fotbollen och gymnastiken, så det ska bli skönt att börja träna på måndag igen. Min kompis väntar på mig så får gå nu, men jag skriver imon, ha det skitbra så hörs vi imorgon!

Nattinatti  

Av Felicia Walter - 1 februari 2013 17:07

HEJ!

Idag fyller den finaste, bästaste Harry Styles 19 år.

Grattis, vi älskar dig mest av allt! Ha en superduper dag!

One direction är det bästa bandet som någonsin skapats!

Från sak till sak, Jag har precis kommit hem från skolan, för vi har haft volleybollträning som vi alltid har på freddagar, Jag har gymnastik på fredagar så kan bara vara med på volleybollen ibland tyvärr för just nu går gymnastiken före i allt.

Jag ska sätta mig och kolla på Karate Kid nu så ni får ha det bäst för det ska jag ha, själv utan någon.. Det som är alla hjärtans dag snart och jag är helt forever alone..

Jaja, nu ska vi inte prata om mina problem, det kanske blir ett inlägg senare, ha det bra! 

Hejj'  

 

Presentation


GYMNASTICSFOREVER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Till alla gymnaster, vilket är läskigast att göra?
 Flickis
 Salto
 Volt
 Handvolt
 Brygga/walkovers

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards